Follow

Egyetemisták: Actually odafigyeltek amikor a statisztikákat tanulták és tudják hogy nem a katalógus miatt jobbak a jegyeik, hanem a tárgyak könnyítésétől és az elvárt átlag drasztikus növelésétől.

also Egyetemisták: Ezt többször is leírják.

Egyetem: LeHeTnE a GrAfIkOnRa rEaGáLnI

· · Web · 3 · 2 · 2

Reagálok én a grafikonra.
HZ írt egy tanulmányt hogy alátámassza a saját igazát.
Pontosan nulla forrásmegjelölés van benne és az adatok nem nyilvánosak.
Úgyhogy ne haragudjatok de egy olyan ember szavában bízzunk akinek egyértelműen érdeke hogy így nézzenek ki a statisztikák?

Vagy mi a helyzet azzal, hogy a "Subjects completed by the
second semester" grafikonból véletlenük kihagyta a '17-es évfolyamot? Nem teljesítettek elég jól és csúnyán nézne ki hogy nincs igaza?

De still az "Evolution of average grades" a kedvencem.
Egyértelműen látszik, hogy a katalógus előtt is javult az átlag, sőt, a katalógus bevezetésekor elkezdett stagnálni a javulás.
Ezek után '17-ben az analízist trivializálták (az évfolyamon szinte senki nem volt képes megírni az előző évi zht). A tárgyak könnyítésével az átlag is ugrik.
2018 új tanterv, eltűnnek a csúnya matekos tárgyak és jön a helyükre egy rakat prog. Szerintem senki se csodálkozik hogy ugrott egy hatalmasat az átlag.

@rgerg0 Itt a forrás a tanulmányi rendszer. Amit még nem értek, hogy miért érdeke bárkinek, hogy így nézzenek ki a számok? Ha egy stat azt mutatná, hogy a narancslevet ivó diákok jobban teljesítenek, lehet, hogy azt adnánk. Ez akkor lehetne egy belső ember érdeke, ha lenne egy narancsültetvénye itt valakinek, de nincs. Hidd el, hogy az oktatóknak is plusz munka a katalógus. De ha van valami hatalmas business ötleted, hogyan lehet a katalógusból meggazdagodni, szólj!

@gerazo Ez az amit a hallgatók sem értenek. A mi oldalunkról annyi látszik hogy egy teljesen felesleges rendszert próbálnak lenyomni az ember torkán és ahelyett hogy megnéznék mi történik és annak mik az okai bármiféle javulást ráfognak a katalógusra. Most pedig félév végére még rá kellett tenni egy lapáttal. Ha a segítség lenne a cél akkor nem erőltetnék ennyire. Catalog + valaki végigviszi a papírost és egyesével aláíratja? Ezzel nem segíteni akarnak hanem büntetni.

@rgerg0 A félév végi szigorítás egyetlen kiváltó oka a csalások elharapódzása volt. Azt, hogy diákok (egyébként tényleg csak néhányan) rutinszerűen egymás nevében járjanak el hivatalos nyilvántartásokat meghamisítva olyan dolog, ami ellen nagyon komolyan fellépett volna bármilyen intézmény. Ennyiben ez független is a katalógustól. Ha ZH-n lett volna ilyen, akkor az ellen léptünk volna így. Itt a csalás elleni fellépés a hangsúlyos elem és a szigort is az indokolja.

@rgerg0 Ezek valóban lehettek volna fontos faktorok. Két dolog szól ellene: 1. a dimat volt az analízis változás előtt is és utána is a fő szóró tárgy és vízválasztó, nem az analízis. 2. most már látszik, hogy a változtatás után nem matekból, hanem prog tárgyakból buknak sokan és ezek közül fog kikerülni a fő szórótárgy is. (Bár jobb, egyenletesebb az eloszlás most.)
A 17-es adat meg nem tudom, miért hiányzik. Ezeket mind a TO számolta, ha jól tudom. Ezt ők tudnák megmondani.

@gerazo @rgerg0 Ezerszer inkább progos tárgyak legyenek a tömegoszlató eszközök, mint a matekosok, ez egy pozitív változás. Arra viszont kíváncsi leszek, mekkora tömegoszlatásra lesznek képesek... ha nagyon jól begyakorolták a VLA-t Progalapból és Imperatívból nagyon jól szórjuk a VLA-zókat, akkor még akár sikerülhet is egy jót szórni.

Ez már majdnem .

@gerazo
1. Tudtommal '17-ben vezették be az is hogy a dimat vizsgát meg lehet részekben csinálni a félév folyamán és csak abból a részéből kellett vizsgázni amelyik nem sikerült. Ez még az analízis megajánlottnál is elnézőbb rendszer.
2. Persze hogy megbuknak a progos tárgyakból. A scriptnyelvekkel együtt 6 különböző nyelvet tanulnak első félévben. Van köztük olyan ahol az oktató első héten feltételezte hogy ismerik a pointereket. Ezek a tárgyak nyilván szórni fognak.

@rgerg0 1. A dimat maradt a mumus a változtatás ellenére. 2. Ezt a panaszt megpróbáltuk orvosolni. Pl. imperatívból ezért került ki a Python, csak a Neumannos csoportnak maradt. És sok diák jelezte is, hogy szívesen tanultak volna Pythont is, mivel valóban fontos lenne. Itt pl. az én személyes véleményem, hogy valahogy meg kellett volna menteni a Pythont...

@gerazo @rgerg0 Szerintem nem "valahogy" kellett volna megmenteni a Pythont, hanem első félévben - ha már van mellé funkcprog, bár ez se biztos, hogy jó (mármint az, hogy első félévben, az *NAGYON* jó, hogy *mindenkinek* van funkcprog!) - kellett volna a C-t feláldozni. A funkcionális mantrával karöltve nagyon szépen el lehetne a Pythont úgy adni, hogy itt egy picit dinamikusabb típusrendszer, és nézd, kézzel tudod szabályozni a végrehajtás irányát az M betűs szó használata nélkül. 🤩

@gerazo @rgerg0 Százszor könnyebben debugolható, értelmes, REPL alapú, nem kell a kismillióféle UB-vel szenvedni, hogy most "hát igazából kiindexelünk a tömbből akkor valami biztos történik, de az a valami lehet az hogy lesz ott valami hülye érték de akár az is lehet hogy megdöglik a program". Nem, a Python közli veled, hogy itt indexeltél ki a tömbből, és menj a fenébe.

(Oké, ezt C-ben is közli veled az ASAN, én rászoktattam a hallgatóimat remélem sikeresen az ASAN-ra, de egh.)

@gerazo Nem azt mondtam hogy nem maradt mumus a dimat hanem hogy mikor legyengült az anallal együtt akkor jöttek a "katalógustól jobbak a jegyek" érvek. Biztos vagyok benne hogy létezik olyan hallgató akin segít, de abban is hogy sok másik dolog is közrejátszott az átlagok növekedésében.

@rgerg0 Én a grafikonon azt nézem, hogy a nagyon rosszul teljesítő diákok száma visszaesett. Kevesebbet veszítünk reménytelenül. Itt most talán kevésbé érdekes, hogy az összes tárgyat elvégzők száma hogyan alakult. Érdemes több sort összeadni. Igazából ez az egész a kisebbség (gyengén teljesítők) védelme. Én nem vitatom, hogy a többségnek ez kellemetlenséget okoz (leírtátok) és azt sem, hogy ne kellene gondolkozni azon, hogyan javíthatnánk ezen. Viszont a kisebbséget is megilleti a védelem.

@gerazo Lehet én olvasom rosszul, de "Subjects completed in the first semesters" az csak a második félévig itt maradt hallgatókat mutatja. '17-ben többen hagyták itt az egyetemet első félév után mint valaha (90 fő). Ha az ő adataik is benne lennének akkor biztonsággal mondhatnánk hogy a rosszul teljesítő hallgatók száma csökkent.

@gerazo Igen, a kieső hallgatók 9%-a tényleg tanulmányi okok miatt hagyja itt. Cserébe több mint 60% a financial és a work. A hallgatók nem tudnak megélni. A katalógus elveszi a lehetőséget tőlük a megélhetésre. Kell lennie annak a 9% segítésének olyan módja ami nem növeli a 63%-ot még magasabbra.

@rgerg0 Az tényleg borzasztó, hogy a diákok nem tudnak megélni. A jelenlegi modell az, hogy az esti képzést szervezik úgy, hogy teljesen munkabarát legyen (katalógus sincs), a nappali pedig egyetemi "főállást" feltételez. Elvileg az átjelentkezés biztosított. Ettől még ez borzasztó. Azt is látjuk, hogy a kihullásban a munka szerepet játszik, valamint hogy ezek a másodállásos munkahelyek nem adnak hosszútávú perspektívát. abcug.hu/kizsigerelik-az-egyet

@gerazo Ettől függetlenül a szak nagy része dolgozik. Ismerjük el hogy bár az egyetem ad egy jó alapot az szinte semmit nem ér álláskeresésnél ha nincs mellé munkatapasztalatod, Aki jó helyen akar elhelyezkedni az köteles egyetem alatt a lehető legtöbb tapasztalatot szerezni. Ezzel most nem az eltét szólom le, az informatika egy olyan ágazat ahol egyszerűen szükség van munkatapasztalatra.

@rgerg0 Egyszer hallottam, ahogy a HR-es megkérdezi a topmenedzsert:
"Hány év alatt lehet megszerezni 5 év tapasztalatot?"
a válasz:
"Hát bizony sajnos 5 év kell hozzá."

A fizu persze megy fel a tapasztalattal, de ma akkora munkaerőhiány van, hogy semmi tapasztalattal, végzettség nélkül is felvesznek kb. bárhová. Ugyanakkor az előbb idézett cikk mutatja, hogy ezek a részállásos pozíciók gyakran IT-árufeltöltőt képeznek csak, nem adnak tapasztalatot. Nálunk egy projekt többet adhat.

@gerazo Hát ha az egyetemi projekt kifizeti a lakbért count me in.
Erről jut eszembe. A kollégiumok miért csak szociális alapon vannak? VIK-en a hallgatók nagy része tanulmányi átlaggal jut be és megdolgoznak érte. Mindeközben nálunk tudtommal csak szociális alapú a dolog. Ha több pozitívum járna a jó tanulóknak mint egy minimális ösztöndíj az lehet motiválóbb lenne. A katalógusban is az egyetlen motiváló tényező hogy meglegyen a 4.0 és ne kelljen bejárni. Ilyen téren tényleg működik.

@rgerg0 Projekthez társulhat ösztöndíj és akkor fizetheti. A koliról és ösztöndíjról a HÖK többet tud. Pl. az állam fix összeget ad ösztöndíjra diákonként és ezt az egyetem úgy osztja szét, ahogy akarja. Ha jól tudom, nálunk erről 100%-ban a HÖK dönt. Ők hozzák az elosztás szabályait. Gyanítom, kolesszal hasonló. @pufihun ? Persze ettől még kevés a kolis férőhely. :(

@gerazo Ne legyen igazam de sajnos képtelen vagyok elhinni hogy az egyetem 100k-t adna bármilyen bsc-s projektjére. Thorral sokat beszéltünk már az ösztöndíjról és sajnos tényleg nem kapnak több pénzt rá.

@rgerg0 Persze, kevés a pénz rá. De azt írtad, hogy jobban kellene differenciálni. Ez rajtuk, pontosabban rajtatok múlik.

@szalayricha @gerazo
1
Ez actually egész jól hangzik
2
Már majdnem fizeti a lakbért szóval ha dolgozol mellette még akár túl is élhetsz

@rgerg0 @gerazo Történethez hozzátartozik, hogy azért egy EFOP-hoz többnyire tenni kell: kutatási munka, publikáció készítés, utazásszervezés elviselése. És ez mind a normál tanulmányokon, és akit a munkahelyén rövid pórázon fognak, a normál munkán felül...

@gerazo Szóval megint ott tartunk ahonnan elindultunk. A hallgatók nagy része kénytelen dolgozni és a katalógus ellehetetleníti ezt. Mindeközben a statisztikák alapján a katalógus bevezetésének éve az egyetlen ahol romlott a kari átlag. Következő évben rekordmennyiségű gólya hagyta itt az egyetemet. Őszintén nem látom a statisztikák miért bizonyítanák a szükségességét. Szerintem mérföldekkel többet árt mint használ.

@rgerg0 Az állításaidat én nem látom ezeken a statisztikákon. Szerintem valamit félreértesz. Külön grafikonok vannak arra, ahol a lemorzsolódást figyelik és az drasztikusan csökkent (ami egyébként a cél volt).

@gerazo hol vannak ezek a grafikonok amik a lemorzsolódást figyelik?

@rgerg0 Én azt gondolom, hogy az egyetem egy befektetés, ami akkor a legidőhatékonyabb, ha főállásban csinálják. Aki ezt megengedheti magának, annak van a nappali szak. Aki kénytelen dolgozni, annak az esti. Ettől az még baj, hogy túl sokan nem engedhetik meg maguknak és ez persze így nem jó.

@gerazo És mi a helyzet a szakirányokkal? Aki szegény azt ne érdekelje a matek? Estin még mindig csak c van. Jah szerintem is vegyük el a lehetőséget fiataloktól hogy azt tanulják ami érdekli őket csak mert nimcs elég pénzük mi meg nem hagyjuk őket dolgozni.

@rgerg0 A teljes képhez hozzátartozik, hogy az esti szerkezete ugyan a C-vel azonos, de a tárgyak követelményei mások, kevesebb kontaktóra, több otthoni tanulás és kevesebb követelmény. Ezt a piac is beárazza valamennyire. Szóval a nappali többet ér, de sokkal több munka is van vele, ami miatt aránytalanul nehéz mellette dolgozni. Ez nem a diákokkal való kiszúrás. Mindig így volt. Túl sok az anyag, nem jön ki máshogy. Nem az egyetem csinálja, hogy a diákok nehéz pénzügyi helyzetben vannak.

@gerazo Szóval elismered hogy az esti nem ugyanazt adja. Akkor hogy mondhatsz olyat hogy a szegények menjenek estire? Hogy állhatsz ki egy olyan rendszer mellett ami ellehetetleníti a kevésbé jó sorsúaknak a nappali képzést? Egy olyan rendszer mellett aminél még mindig nem mutattál rá arra a pontra a statiszkikákban ami bizonyítja hogy segít. A katalógus bevezetésének éve az egyetlen ahol csökkent a kari átlag. Ezen a ponton nem igazán értem miről beszélünk.

@rgerg0 Rajtam és az ELTE-n töltöd ki a dühödet olyan miatt, amiről nem tehetünk. Nem állok ki semmilyen szegényeket diszkrimináló rendszer mellett, de a rossz anyagi helyzetről nem az egyetem tehet. Az estit főállás mellett lehet végezni, de épp emiatt kevesebbet ad. A nappalit nem nagyon lehet főállás mellett végezni, de többet is ad. Ez mindig is így volt. A katalógus eltörlése ezen nem változtatna semmit. Az említett grafikonon meg épp a bevezetést követő évben nő az átlag...

@gerazo
1 Nem volt mindig így. '16 előtt nem volt katalógus. Megvolt a lehetőség előadások helyett dolgozni. Persze sokan kiestek miatta de legalább kaptak lehetőséget. A jelenlegi hozzáállás a tanulj vagy dolgozz és a kar nagy része még mindig próbálkozik egyszerre csinálni. Persze hogy csalnak a katalógussal. Ha nem tennék nem járhatnának egyetemre.
2 Ha biztos vagy benne hogy a katalógus miatt nő az átlag akkor miért nőtt a bevezetése előtt? Miért csak akkor csökkent mikor bevezették?

@rgerg0 Ezen a grafikonon az látszik, hogy nem megy feljebb az átlag a katalógus előtt. Ugyanazt nézzük?

@rgerg0 Értem már, mi volt itt a félreértés. A 2016-os adat egyetlen félévet tartalmaz, ahol elkezdődött néhány tárgyon bevezetődni a katalógus. Sajnos korántsem egységesen indult még el akkor. Ez egy nagyon nagy hajó, elfordítod a kormányt és iszonyú lassan reagál. Sajnos pont ez a baj, hogy nincs idő kísérletezni, mert minden nagyon sok ideig tart. Tudom, hogy ezzel most senkit nem győztem meg... A gólya lelépés honnan jött ki egyébként?

@gerazo
Subjects completed in the first semesters csak a második félévüket elkezdő hallgatókat nézi. Ha a szummájukat kivonjuk a felvettekből akkor kijön hányan nem kezdték el a második félévet. Sajnos mivel nem tudjuk az ő adataikat a táblázat nem nyújt valós képet. Az tény hogy egyértelműen javulnak a számok de ez már évekkel a katalógus előtt is jelen volt, sőt, a javulás lelassulni látszik a '15-'17 időszakban.

Show newer

@rgerg0 @gerazo A cégek szemléletmódjának változása (amit nehéz elérni) segíthetne igazán, hogy nagyobb barátság tudjon kialakulni a hallgatók, a cégek, és amúgy az egyetem között. Azonnal meg lehetne oldani, hogy tudjon az ember tanulás mellett is dolgozni.

Ha elkezdenék érdemben figyelembe venni, hogy az ember mellette diák, ezt támogatni, lehetőséget biztosítani részmunkaidős vagy szerződéses megoldásokra, és nem csak a teljes idős munkára, elnézést, vernék a tudjuk mit...

@rgerg0 @gerazo Mindig felhozom gyerekkori jóbarátom, aki a másoddiplomás szakirányi továbbképzés (szakjogász) kapcsán a munkahelyén konkrétan végtelen (azt hiszem 70?) nap extra szabadságot kapott, azzal a mondással, hogy az egyetem a fontos amikor az van.
Persze ott szerencse, hogy a képzés csak hetente 1 napot visz el, de azt fixen, és az alól fel lett mentve. A szabadság meg jó lesz a vizsgaidőszakra.

IT céges HR-esei már a részmunkaidő gondolatától is rebootolnak.

@rgerg0 A stílussal kapcsolatban meg ezt ajánlom áttekintésre, különösen a független dolgok összemosásával kapcsolatban: wiki.xxiivv.com/#discourse

@gerazo Kár hogy nem vagy hajlandó survey of evidence-re és megnézni mit jelentenek valójában a számok. Addig sajnos nem fog feljebb lépni ez a beszélgezés. Ha ismered milyen felesleges az ad hominem akkor miért támadtad a személyükkel Thort meg Lhorát? Milyen legyen a stílusom amikor azt mondod hogy aki nem tudja megfizetni ne menjen a-ra meg b-re?

@rgerg0 Mégegyszer: Én ezt sosem mondtam. Azt mondom, hogy erről az egyetem nem tehet. Le szeretnéd butítani a szakot, hogy meg lehessen csinálni munka mellet is, miközben elégedetlen vagy azzal, hogy keveset ad. Egyszerre a kettő nem fog menni, legalábbis nem egy képzésen.

@gerazo Dehogy szeretném lebutítani. De a katalogról az egyetem tehet. Ha eltörölnék az elvárások semmivel nem változnának, cserébe elérhetőbb lenne az egyetem több embernek.

@gerazo @rgerg0 Re: "a nappali többet ér"

Nem tud többet érni, ugyanis a diplomára nem írják rá, hogy nappali vagy esti képzést végeztél. Ahogy egyébként a szakirány se kerül rá.

Vagyis ha a piac adott területein a nappalit - teljes információhiányos állapotban - többnek értékelik, akkor minden (estis) számára adott a lehetőség, hogy fapofával bemondja, hogy ő is nappalis volt.
Technikailag hazugság, de nem tudnak utána nézni úgyse.

Maximum egy hazugságot vagy egy fals statisztikát áraztak be

@szalayricha @rgerg0 Mindig a tudást nézik, nem a dipit. Az egyetem sem a dipi miatt kell, hanem azért, amit megtanulsz itt. Ha hazudsz az interjún, nagyon gyorsan kiderül. És amúgy teljesen igazad van, sőt! Két nappalis között is lehet különbség, hogy valaki végiglébecolt, valaki meg aktívan kereste a lehetőségeket.

@rgerg0 @gerazo Vannak szakkolik, IK-sok számára 2 is elérhető. Igaz, oda 4.5-ös átlag kell (nem 4.0 és nem kredit index, mint a katalógus ellen).

@szalayricha @gerazo Let's be real here. A szakkolik nem az átlag hallgatóknak vannak kitalálva. Max azt motiválják akinek alapból jók a jegyei.A hallgatók nagy része nem szeretne szakkollégiumban lakni. Mondjuk amilyen állapotban vannak a kollégiumaink sajnos ott sem azért laknak emberek mert ott akarnak. (Itt nyilván nem ttnyről beszélek)

@rgerg0 @gerazo Valóigaz, a szakkolis történetbe én se mertem belevágni, pedig az átlagom bőven megvolt hozzá.

Sign in to participate in the conversation
ELTE közösség

ELTE-seknek tudományról, művészetről, szakmáról, hobbiról, egyetemi életről...
For ELTE university people on science, art, profession, hobby, university life...